KabelSkillnad

Idag så har jag testat att Byta mellan VGA och Komponent kabel. Vilken oerhört stor skillnad det blev på Tvn. Var som natt och dag. VGA kabeln är köpt på Elgiganten, så det säger väl det mesta. Komponentkabeln har jag köpt på Audio Video.

Men som sagt så blev det en förbannat bra skillnad.Man tycker ju nästan att VGA ska ge bättre bild än komponent. eftersom VGA är en av datorernas standad. Men så var icke fallet. Men får bli till att köpa ett Graffekort som har HDMI utgång.


VGA










Komponentkabel




Jag vet att det är ointressant. Men kanske hjälper någon.

Kommentarer
Postat av: M

En sån där jävel vill jag också ha! Fast det finns förmodligen inga sladdar som är 15 meter :P

2009-01-20 @ 23:22:14
Postat av: Jimmy

Jo det finns. Jag har en sån ju :)

2009-01-21 @ 13:06:06
Postat av: Malin

Så..ringde till audio video i edsbyn och de hade. Grejen till graffekortet är insatt och snart kommer nog mamma hem med komponentkabeln :D Så då blir det till att se hur det fungerar :D

2009-01-23 @ 14:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0